Εκτύπωση
Κατηγορία: Επιστημονικές Ειδήσεις
Εμφανίσεις: 8467

Αυτοκίνητο στην πόληΤι πρόκειται να συμβεί όταν τελικά στο μέλλον δεν είναι δυνατό να βρεθεί ελεύθερος χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων; Η απάντηση τρομάζει πολλούς και το πρόβλημα αυτό μάλλον θα γίνει πραγματικότητα μετά από κάποια χρόνια. Χιλιάδες καινούργια αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους χρόνο με το χρόνο

 

 

Τι πρόκειται να συμβεί όταν τελικά στο μέλλον δεν είναι δυνατό να βρεθεί ελεύθερος χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων; Η απάντηση τρομάζει πολλούς και το πρόβλημα αυτό μάλλον θα γίνει πραγματικότητα μετά από κάποια χρόνια. Χιλιάδες καινούργια αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους χρόνο με το χρόνο. Είναι γνωστό, στον καθένα από εμάς που διαθέτει αυτοκίνητο σε κάποια μεγαλούπολη, ότι ο χρόνος αναζήτησης θέσης στάθμευσης, αν δεν έχει διπλασιαστεί σίγουρα έχει αυξηθεί σημαντικά. Το θέμα αυτό απασχολεί πολλούς ειδικούς αλλά και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προσπαθούν να βρουν νέες λύσεις για το αυτοκίνητο του μέλλοντος.

Οι δαπάνες για την αγορά αλλά και συντήρηση ενός αυτοκινήτου ολοένα κι αυξάνονται, με αποτέλεσμα για πολλούς ανθρώπους που ζουν στις μεγαλουπόλεις του κόσμου, όπου τα ασφάλιστρα είναι υψηλότερα, η στάθμευση να ίναι ακριβότερη και η βενζίνη έχει ανοδικές τάσεις, η διατήρηση ενός αυτοκινήτου να αποτελεί πραγματικά ένα γολγοθά. Μια επιχείρηση της Βοστώνης ΗΠΑ πρότεινε την ιδέα του zipcar.

Αυτοκίνητο στην πόληΠρόκειται για την ύπαρξη ενός στόλου αυτοκινήτων, τα οποία μπορεί ο καθένας να τα χρησιμοποιεί με τη βοήθεια κάποιας κάρτας (Smartcard). Τα αυτοκίνητα θα σταθμεύουν σε συγκεκριμένες θέσεις σε διάφορα σημεία της εκάστοτε πόλης και συνεπώς δεν θα υπάρχει πρόβλημα αναζήτησης θέσης στάθμευσης. Τα αυτοκίνητα δεν αποτελούν ιδιοκτησία του χρήστη, μπορεί να χρησιμοποιεί περισσότερα από ένα αυτοκίνητα και θα πληρώνει το αντίτιμο στο τέλος του μήνα ανάλογα με τη χρήση. Η επιχείρηση θα μισθώσει ένα δίκτυο από χώρους στάθμευσης, εξασφαλίζοντας πάντα ένα σημείο παραλαβής του αυτοκινήτου κοντά στον προορισμό του χρήστη. Δεν υπάρχει κίνδυνος κλοπής του αυτοκινήτου, σύμφωνα με την επιχείρηση, διότι η μηχανή μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο με την ειδική κάρτα για κάθε χρήστη.

Η ασφάλεια του αυτοκινήτου και συνεπώς και των επιβατών είναι μέσα στην ιδιότητα του μέλους που έχει τη δυνατότητα χρήσης ενός τέτοιου συστήματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ένα καταστροφικό ατύχημα δεν θα πληρώνεται από το χρήστη. Η συντήρηση, τα καύσιμα και άλλες δαπάνες θα βαραίνουν την επιχείρηση που θα οργανώσει ένα τέτοιο σύστημα.

Επίσης ένα θέμα που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και έχει άμεση σχέση με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, είναι ότι οι άνθρωποι που πληρώνουν ένα άμεσο ενοίκιο χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο και έτσι προτιμούν τις αστικές συγκοινωνίες.

Κατά την περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας αυτού του συστήματος τα μέλη μπορούν να κάνουν ηλεκτρονική κράτηση κάποιου αυτοκινήτου, να το χρησιμοποιήσουν και να το αφήσουν οπουδήποτε όταν δεν το χρειάζονται πλέον. Η χρήση του συτήματος αυτού γίνεται σήμερα στη Ν. Υόρκη, στη Βοστώνη και στην Ουάσιγκτον.