Οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα καινούριο σύστημα το οποίο αποτρέπει την εν πτήσει πήξη, που μπορεί να είναι επικίνδυνη για τα μικρά αεροπλάνα ή μπορεί να προκαλέσει καθυστέρηση κατά την προσγείωση ή απογείωση των μεγαλύτερων αεροσκαφών
Οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα καινούριο σύστημα το οποίο αποτρέπει την εν πτήσει πήξη, που μπορεί να είναι επικίνδυνη για τα μικρά αεροπλάνα ή μπορεί να προκαλέσει καθυστέρηση κατά την προσγείωση ή απογείωση των μεγαλύτερων αεροσκαφών. Ονομάζεται CIP (Current Icing Potential), το οποίο παρέχει με μεγάλη ακρίβεια χάρτες και σχεδιαγράμματα, που ανανεώνονται κάθε ώρα, με δυνατότητα να προσδιορίζουν τις περιοχές πιθανής πήξης, που προκαλείται από τα σταγονίδια των σύννεφων, το πάγωμα της βροχής, και το ψιλόβροχο.
Προς το παρόν το σύστημα χρησιμοποιείται από μετερεωλόγους και πράκτορες εισιτηρίων. Η χρήση του από τους πιλότους και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, θα πραγματοποιηθεί όταν εγκριθεί από την FAA (Federal Aviation Administration). Ένα συνεπικουρούμενο σύστημα, το FIP (Forecast Icing Potential), που προβλέπει τη πιθανότητα κάλλυψης με πάγο, για το επόμενο 12ωρο, ακόμα βελτιώνεται στο NCAR (National Center for Atmospheric Research) και έχει αναγνωριστεί ως πειραματικό από την FAA.
Οι πιλότοι έρχονται αντιμέτωποι με το φαινόμενο της πήξης, σε ύψη μέχρι 18.000 πόδια, και μερικές φορές υψηλότερα, σύμφωνα με το NCAR. Το CIP βοηθά τους πράκτορες εισιτηρίων να προσδιορίσουν τις περιοχές πιθανής πήξης ώστε οι πιλότοι να επιλέγουν με μεγαλύτερη βεβαιότητα το πιο ασφαλές σχέδιο πτήσης. Το FAA ενέκρινε το CIP ως εργαλείο για τους πράκτορες, ώστε να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με την έναρξη ή όχι της απογείωσης, τα σχέδια πτήσης, τις αλλαγές διαδρόμων και την επιλογή ύψους. Η on-line απεικόνιση προέρχεται από παρατηρήσεις που γίνονται στο έδαφος, από μαθηματικά μοντέλα, πληροφορίες από δορυφόρους, επίγεια ραντάρ και τις αναφορές των πιλότων.
Το CIP θα είναι περισσότερο οφέλιμο για τα αεροπλάνα που κάνουν συχνές και μικρής διάρκειας πτήσης και για αεροπλάνα με έλικες. Τα μικρότερα αεροσκάφη είναι περισσότερο τρωτά στους κινδύνους πήξης καθώς ταξιδεύουν σε χαμηλότερα ύψη, όπου συναντάνε παγωμένη ατμόσφαιρα. Στερούνται επίσης μηχανισμών, που είναι κοινοί στα αεριωθούμενα αεροπλάνα και αποτρέπουν την συγκέντρωση του πάγου θερμαίνοντας τα πρόσθια άκρα των φτερών. Όταν το CIP εγκριθεί για να χρησιμοποιηθεί από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, θα ωφελήσει επίσης τα αεριωθούμενα αεροπλάνα, δίνοντας τη δυνατότητα στους ελεγκτές να προγραμματίσουν καλύτερα τις προσγειώσεις αποφεύγοντας τους κύκλους σε ύψη που θα μπορούσε να συσσωρευθεί πάγος. Οι αναβολές και οι καθυστερήσεις των πτήσεων, που οφείλονται στον παγωμένο καιρό, κοστίζουν εκατομμύρια στις αεροπορικές εταιρείες, ακόμα και μέσα σε μία μέρα.
Η "νέα τεχνολογία επιτρέπει την καλύτερη ανίχνευση", λέει ο Benjamin Bernstein του NCAR, ο οποίος ανέπτυξε το FIP. "Εάν συνδυαστούν οι νέες τεχνολογίες σε μεθόδους πρόβλεψης με την αμεσότητα που παρέχει η πρόσβαση του Διαδίκτυο, αυτές οι καινοτόμες ιδέες θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τις τραγωδίες και τις απώλειες που οφείλονται στην πήξη".